Proces digitalizacije gradske uprave

Kao građanima najbliža, gradovi su razina uprave na kojoj se neposredno rješavaju svakodnevni životni problemi. Upravo s ciljem unaprjeđenja, ubrzavanja i povećanja efikasnosti poslovanja, uvođenjem digitalnih alata za komunikaciju s građanima te internu komunikaciju zaposlenika Grad Zaprešić intenzivno radi na procesu digitalizacije i transparentnosti uprave.

Izrađena je nova mrežna stranica koja, osim što je modernizirana, gradsku upravu predstavlja kao primjer dobre prakse za učinkovitost, otvorenost i transparentnost u odnosu s građanima, a cilj je kroz implementaciju pametnih rješenja u razna područja prvenstveno olakšati im život i poslovanje u gradu. Napravljena je u skladu sa Zakonom o digitalnoj pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora i Strategijom pametnog grada Zaprešića.

Među uslugama je tako implementirana web platforma Otvoreni grad koja građanima pruža niz elektroničkih usluga koje se odnose na informiranje ili komunikaciju s gradskim službama, te uvid u funkcioniranje Grada. Otvorena i jednostavna za pristup putem interneta, ova platforma dostupna je putem računala, tableta i mobitela, a građanima pruža sve servise na jednom mjestu. Servisi iProračun i iTransparentnost pružaju uvid u gradski Proračun i poslovanje Grada, odnosno pregled financijskog djelovanja te izdanih i zaprimljenih poslovnih dokumenata, a kroz platformu su mogući pregled i podmirivanje računa i obveza prema svim gradskim ustanovama.

U digitalnoj su formi prijave djece u dječje vrtiće. Dio je to projekta „Informatizacija procesa i uspostava cjelovite elektroničke usluge upisa u odgojne i obrazovne ustanove“ koji provodi Ministarstvo uprave u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja i Hrvatskom akademskom i istraživačkom mrežom – CARNET s ciljem da se u potpunosti digitaliziraju svi procesi prijava i upisa u odgojno-obrazovne institucije kroz čitavu obrazovnu vertikalu na razini Republike Hrvatske. Projekt je financiran iz Europskog socijalnog fonda u sklopu Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali.

Uz to, moguć je i upis djeteta putem sustava e-Građani kroz uslugu e-Novorođenče sa svega nekoliko klikova. Na ovaj način, uvođenjem elektronskog zaprimanja zahtjeva za novčanom naknadom za novorođenčad roditelji više neće morati dolaziti osobno ili poštom dostavljati zahtjev i svu potrebnu dokumentaciju, već će sve to moći učiniti na jednom mjestu prilikom same prijave djeteta u matičnom uredu ili putem usluge e-Novorođenče.

Također je digitaliziran i postupak prijave na natječaje za sufinanciranje projekata i programa udruga i drugih organizacija civilnog društva.

Nedavno je građanima otvoren i sustav „Gradsko oko“, pa tako mogu prijavljivati komunalne probleme putem aplikacije na svojim pametnim telefonima. U sklopu prijave građani imaju uvid u detalje prijave s fotografijama, opisom i tijekom prijave uz kartografski prikaz sa točnom geolokacijom. Također, dobivaju i povratnu informaciju o postupanju po svakoj prijavi, a na taj se način povezuju izravno s gradskom upravom i odgovornim društvima.

U tijeku je uspostava informacijskog sustava uredskog poslovanja, odnosno skup aplikacija i modula koji prate Uredbu o uredskom poslovanju (omogućavaju upravljanje dokumentima u skladu sa zakonskim odredbama), te će omogućiti potpunu kontrolu nad kolanjem dokumenata unutar organizacije i značajno unaprijediti komunikaciju i brzinu rješavanja predmeta. Digitalizacijom dokumenata bit će omogućena njihova brza dostupnost putem pretraživanja, analiza broja i statusa riješenosti predmeta u postupku, neograničene mogućnosti kreiranja novih vrsta dokumenata ili izmjene postojećih, a uz to će unaprijediti i komunikaciju s građanstvom kroz eksport podataka putem web servisa.

U izradi je i mobilna aplikacija koja će omogućiti građanima da putem anketa aktivnije sudjeluju u iznošenju svojih stavova.

Podsjećamo da je Grad Zaprešić u prošlogodišnjem izboru najboljih gradova pobijedio u kategoriji Smart city, a proces digitalizacije gradske uprave još je jedan prilog tome. Osim toga, ovo je još jedan od načina kojima se gradska uprava približava svojim građanima s ciljem postizanja veće transparentnosti operativnog rada i postupanja, ali i jačanja suradnje s lokalnom zajednicom.

Podijeli s prijateljima!
Skip to content